štvrtok 19. marca 2015

Ako umývam štetce

Ahojte :)

Dnes by som vám rada priblížila môj postup, ako "periem" svoje štetce. Ale najprv trochu teórie na začiatok. Keďže štetce každodenne prichádzajú do styku s našou pokožkou, zdržiava sa v nich veľa baktérií a nečistôt. Preto je dobré ich aspoň raz týždenne oprať a zbaviť ich tak zbytkov makeupu a mastnoty z pleti.

Ja na ich čistenie najčastejšie používam prírodný alebo detský šampón, prípadne intímny gél.  Sú menej agresívne a o to šetrnejšie k jemným vlasom štetcov. Tiež by nebolo na škodu sem-tam ich preprať v nejakom antibakteriálnom mydle. Zničili by sme tak všetky baktérie, ktoré sa tam zubami-nechtami držia :)
Periem ich tak, že si z dlane spravím "mištičku". Do ruky si nalejem trošku šampónu/mydla/gélu a umývam dovtedy, kým z nich netečie čistá voda.
Štetce periem v teplej vode a nie pod príliš silným prúdom, aby som nezničila vlasy štetca.








Štetce poriadne opláchnem a uistím sa, že v nich neostala ani kvapka šampónu. Potom ich jemne utriem do uteráka alebo vreckovky.




Tu už mám nachystané po domácky vyrobené "obaly" na štetce. Sú to proste vatové tampóny oblepené lepiacou páskou tak, aby sa do nich zmestil ten ktorý štetec. Vďaka nim ostanú vlasy štetca počas sušenia pokope a nebudú vám odstávať rôznymi smermi :)






Nechám cez noc vysušiť položené cez hranu stola a ráno sa môžem tešiť na čistučké štetce. Žiadna veda, čo poviete? :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára