nedeľa 15. februára 2015

Natura Siberica - šampóny

Ahojte :)

Veľmi rada vám predstavím tieto prírodné šampóny, pretože mne veľmi pomohli. Asi pred dvoma rokmi ma strašne začala svrbieť pokožka hlavy, objavili sa mi lupiny a vytvorili červené svrbivé mapy. Bola som zhrozená. Okamžite nasledovala návšteva kožnej, skúšala sme rôzne lekárenské šampóny, séra, vodičky..., ktoré síce pokožku ukľudnili, ale akonáhle som sa vrátila k "obyčajným" šampónom, problém sa objavil znova. A tak som si povedala, že si o šampónoch čo to prečítam. A tak som hľadala, hľadala, hľadala.

 A našla som vinníka menom SULFÁT. Sulfáty sú vlastne agresívne chemické zložky, ktoré zabezpečujú penivosť šampónov a vysušujú pokožku hlavy. Pokiaľ viem, poznáme tri druhy - sodium lauryl sulfate, sodium laureth sulfate a sodium coco sulfate. (Coco sulfát sa označuje za prírodnejší a menej agresívny typ, ale moja pokožka nezniesla ani ten.)


Po tomto zistení som okamžite skontrolovala všetky šampóny, ktoré doma máme a div sa svete, sulfáty boli v každom jednom. Prekvapil ma aj úplne obyčajný Dixi, aj keď teraz ma to už tak neprekvapuje, keďže sulfáty sú najlacnejšou penivou zložkou.

Tak som na druhý deň naklusala do drogérie a začala horlivo študovať zloženie šampónov. Asi už viete, ako to dopadlo. :D Mali ich skoro všetky. Okrem Alverde (len niektoré druhy) v Dm-ke a pár prírodných v Tete, ich mali fakt všetky. Hrozné, však? NIektoré som vyskúšala,  ale keďže neobsahovali túto penivú zložku, horšie penili. Tým pádom som používala väčšie množstvo ako som zvykla a šampóny sa míňali jedna radosť. Tak som si povedala dosť a začala hľadať na internete. A dostala som sa  k tejto úžasnej značke. :)


Prvý šampón, ktorý som od nich vyskúšala, bol Šampón proti lupinám na citlivú pokožku. Neobsahoval žiadne sulfáty a hádajte čo? Bol skvelý. :) Svrbenie zmizlo asi po dvoch týždňoch používania, lupiny asi po troch až štyroch. Bola som nadšená. Veľké plus dávam tejto značke za pomerne veľké 400ml balenia. Cena na ich oficiálnej slovenskej stránke je 7,90, čo je podľa mňa pomer kvalita:objem primeraná cena a som ochotná do toho investovať. :)
Keď mi tento došiel, kúpila som si ešte Neutrálny šampón na citlivú pokožku a sestre som kúpila Objem a rovnováha pre mastné vlasy a obidva mi vyhovujú.
Šampóny voňajú veľmi príjemne, jemne bylinkovo a ja tie vône proste milujem. :D Krásne čistia a odmasťujú vlasy, krásne penia, netreba vám ani veľké množstvo na jedno použitie, čiže ďalšie plus. Ja som z nich jednoducho nadšená a v budúcnosti by som rada vyskúšala aj niečo iné od tejto prírodnej kozmetiky.

Dúfam, že som vám touto recenziou aspoň trochu pomohla a ak aj vy máte skúsenosti s touto prírodnou kozmetikou, prípadne inou, dajte mi vedieť. Budem len rada. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára